Selasa, 3 Mei 2016

Puisi DiriKu..

Bicara diriku..
ada antara yang berbicara bak sang pendakwah 24 jam,
tapi ada juga yang masih mendengar musik ( segenlintir) ,
aku tidak mengatakan semua ,
islam tidak mengharamkannya..
Dalam islam, hiburan bukan penghalang seseorang untuk berdakwah disamping berseronok.
Jadi aku menceritakan,
dengaralah lagu yang membuatkan pemikiran kita menjadi lebih matang dan berfikir out of box,
who know, we can changes that , for our self.
Yup, we can't change other but we can change
our self..
Aku berbicara, bukan aku ini budak pendakwah..
tetapi aku juga berkeinginan begitu.
Tapi siapakah aku, aku budak yang dikelilingnya manusia penuh dusta,
kata manis berbicara tetapi penuh pahit di belakang,
aku tidak menuduk aku tidak menfitnah..
tapi aku percaya Nabi Muhammad yang semulia manusia juga
ada mereka celaka yang mengutuk.
Mengapakah aku mengatakan aku tidak.
Aku di sindir tanpa di tahu apa kah keadaan aku,
Aku diberi harapan tetapi penuh dusta,
wanita berpakaian sopan menutup aurat ,
sopan itu sama lagikan tubuh nya tidak mampu dilihat,
dan tetutup rapi, tapi apakah daya.
hati manusia siapa tahu..
luaran kita nilai seorang yang mulia kedudukan syurga
tapi hati mungkin sekeji yang menghina lain
dan mementingkan diri.
Aku sang mangsa dari pemangsa pendakwa..
yang berkata mulia tetapi berdusta . Itulah Munafik...


#Aku ingin berubah bukan kerana dia,
tetapi aku mahu kerana dia yang esa.

-M.ABUDZAR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan