Rabu, 4 Mei 2016

BERLARI lah..

"weyy.. minggu depan ada event bes oo..,kaw tanak join ke?"

"event ape tu.. macam best je, bole je aku nak join"

"ada event larian. mehh lahh.."
*buat muke comel sikit

"haha.. yelah2.. sebab member, no hal la bro.."
*aku harap bila aku susah nanti kaw pon tolong aku bro.. :)

setelah abis dari event berikut, hari berganti hari, si abu ini pun rasa berkeinginan seperti kawannya untuk memasuki semua event larian, kalau bole.. semua event larian dia nak masuk, mungkin terpengaruh la agaknya,
Pada asalnya, niatnya hanya ingin meneman si kawan, tapi sering di ajak, maka dia pun terikut, itulah kuat nye talian persahabatan, tiada yang dapat memisahkan dua insan jika bersahabat melainkan izin nya,

tetapi, di sesuatu ketika, si abu terdetik berfikir di dalam hati..

*sampai bila aku mahu berlari, ?
berapa banyak lagi event yang aku nak msuk?
aku masuk banyak event pun, bukan lah aku dalam tempat pertama,kedua mahupun ketiga,
tapi aku antara di pertengahan,
sampai bilakah nak berlari,
kalau aku lari sejauh mana pun kalau amalan aku tak cukup,
aku tetap tak mampu lari dari azab Allah swt.
aku lari sehingga rasa penat pun aku tetap tak bole melepasi titian as-sirat, jikalau amalan tu terkontang kating, aku rasa cukuplah sampai sini, aku mahu berehat, berehat dari mengejar dunia,
sahabat.., aku bukan menganiaya kaw, tapi aku perlu masa mengenali diri, bila aku dah bersedia dan tehu bahawa diri ini, aku akan ajak kaw bersama macam mana kaw ajak aku dulu untuk berlari bersama, tapi bukan berlari di atas dunia.. cuma berlari dari di timpa azab Allah diakhirat, inn sya Allah.

Sekian lama abu berdialog diri, dia membuat keputusan dan memberi tahu kawan nya, dia mahu berhanti berlari.. tetapi dia tetap akan teman kawanya itu jika mahu mnyertai acara sebegitu.
sahabat.. kita tak akan terpisah.. :)
-M.ABUDZAR









Tiada ulasan:

Catat Ulasan